Αν θέλετε να διαπιστώσετε πώς λειτουργεί το Σύστημα αναζητώντας άλλοθι για την ανεπάρκειά του, διαβάστε με προσοχή την παρακάτω ανακοίνωση: «Στις 21 Δεκεμβρίου ο Υπουργός Ευάγγελος Βενιζέλος, ο Αντιπρόεδρος Δημήτρης Αβραμόπουλος και ο σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής θα παρουσιάσουν στο Ίδρυμα Θεοχαράκη το λεύκωμα της Όλγας Τρέμη (sic) “Eλλάς Άνωθεν”».
Τι μάθαμε εδώ; Πως οι δύο δελφίνοι έχουν και πνευματικές ανησυχίες. Πως η Όλγα, όταν δεν τρέμει, γράφει κιόλας (κατά παραγγελίαν, όπως θα δούμε!). Τέλος, πως ένας σκηνοθέτης που συνδυάζει τον Γκρέκο με τον Λαζόπουλο, εύκολα δένει στον ανωτέρω αχταρμά ως ειδικός για το ελληνικόν κάλλος. Λεπτομέρειες: στο πολυτελές λεύκωμα της Μιλήτου, το κείμενο της Τρέμη είναι μόλις 2 σελίδες ενώ οι φωτογραφίες του Γιάννη Γιαννέλου είναι 300! Όμως στη σχετική πρόσκληση ενώ φιγουράριζαν τα ονόματα όλων των ανωτέρω αστέρων έλειπε ο φωτογράφος. Βλέπετε, αυτός δεν εμφανίζεται στο Mega.
Ωστόσο, το ηθικό σκάνδαλο είναι αλλού. Ο τίτλος «Ελλάς Άνωθεν» ανήκει σε άλλο, παλαιότερο βιβλίο, με αεροφωτογραφίες του Νίκου Δανιηλίδη, πρώτου διδάξαντος του είδους, βιβλίο το οποίο έχει πουλήσει 50.000 αντίτυπα και εξέδωσε πάλι η Μίλητος. Σε εκείνο το βιβλίο η δημοσιογραφικη έρευνα ήταν του Τάκη Τσιρτσώνη. Επιπλέον, η αρχική ιδέα και ο σχεδιασμός ήταν του γραφίστα Δημήτρη Πληβούρη. Από όλους αυτούς, στην παρούσα έκδοση, που εν πολλοίς επαναλαμβάνει τις ίδιες πόζες, δεν αναφέρεται κανείς, αλλά παίζει μόνο ως μπαλαντέρ που τρέμει... η Τρέμη.
Δεν νομίζετε πως όλα αυτά προσβάλλουν και τη δημοσιογραφική δεοντολογία και, κυρίως, το καλό γούστο; Τα βιβλία ανήκουν σε όσους τα οραματίζονται και δεν αποτελούν ευκαιρία για εορταστικές αρπαχτές ή δημόσιες σχέσεις. Η κυρία Τρέμη έπρεπε να είναι πιο προσεκτική με την υπογραφή της. Όσο για τους 2 πολιτικούς, αυτοί έχουν το ακαταλόγιστο. Πάνε όπου τους καλέσουν. Σαν τον Σαρτζετάκη! Αρκεί να εξασφαλίσουν την προβολήν αυτών την επιούσιαν.
Όμως οι καιροί δεν είναι κατάλληλοι για δημόσιες εμφανίσεις. Βλέπετε, το γιαούρτωμα ή το λιντσάρισμα παραμονεύουν. Το λεύκωμα πάλι καθεαυτό είναι η αποθέωση της εικόνας σε βάρος του λόγου, δηλαδή ένας αντικατοπτρισμός της εποχής που ζούμε. Η Ελλάδα ως εστέτ τηλεοπτικό προϊόν με τεχνητή τη λάμψη και χωρίς πληγές. Ένα, δηλαδή, ακόμα πολιτικο-δημοσιογραφικό ψεύδος. Διερωτώμαι πάντως: Η ΕΣΗΕΑ ή ο ΟΣΔΕΛ των πνευματικών δικαιωμάτων τι άποψη έχουν; Θα μου πείτε, σιγά μη στάξει η ουρά του... νομικού Βενιζέλου.
ΥΓ. 1: Ο πανέξυπνος επιχειρηματίας Νίκος Χαϊδεμένος είναι φίλος μου. Φιλτέρα όμως είναι η αλήθεια. Ας προσέχουμε όλοι...
ΥΓ. 2: Δηλαδή μπορεί να βγει «Ελληνομουσείον» με άλλον συγγραφέα και μάλιστα με κείμενα μιάμισης σελίδας; Αυτό θα ήταν Άνωθεν ποταμών!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου