Σημειώνει ότι όταν επιχείρησε να δημιουργήσει τη Βεργίνα η Heineken κατείχε ποσοστό 90% στην ελληνική αγορά μπίρας (τώρα το ποσοστό της έπεσε στο 72% και, όπως αναφέρουν οι ΝΥΤ, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο μετά το 99% που κατέχει στην αγορά της Αιγύπτου, γεγονός που δίνει στην εταιρεία τη δυνατότητα να επιβάλλει στην ελληνική αγορά τιμές κατά 30% υψηλότερες από τις τιμές στην ολλανδική).
Αλλωστε, οι πωλήσεις της Heineken στην ελληνική αγορά συνεισφέρουν κατά το 7,1% στο σύνολο των λειτουργικών κερδών του ομίλου, γράφουν οι ΝΥΤ.
Εν πάση περιπτώσει, ο κ. Πολιτόπουλος αναφέρει ότι τα προβλήματα που αντιμετώπισε κατά την εμπλοκή του στον ελληνικό κλάδο ζύθου ξεκίνησαν από τη διακίνηση του προϊόντος του (δεν έβρισκε διανομείς) και κατέληξαν στο... σκάσιμο των ελαστικών του προσωπικού αυτοκινήτου του και σε απειλητικά τηλεφωνήματα στην επιχείρησή του, όταν, το 2006, διαμαρτυρήθηκε με επιστολή του στην Ευρωπαϊκή Ενωση για την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική αγορά μπίρας.
«Ενα δαιδαλώδες νομικό καθεστώς επιτρέπει τη δημιουργία μονοπωλιακών συνθηκών σε πολλούς επιχειρηματικούς κλάδους, όπως επιτρέπει τη δημιουργία επαγγελματικών διακρίσεων»,
γράφει η αμερικανική εφημερίδα αναφερόμενη και στα λεγόμενα «κλειστά» επαγγέλματα του δικηγόρου, του συμβολαιογράφου, του φαρμακοποιού, «ακόμη και του οδηγού φορτηγού αυτοκινήτου». Και όλα αυτά «πλήττουν τον ανταγωνισμό σε μια χώρα που τόσο απελπισμένα προσπαθεί να γίνει ανταγωνιστική», σημειώνουν η ΝΥΤ και η ευρωπαϊκή της έκδοση International Herald Tribune.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου