"Η αγορά και το δημόσιο στενάζουν . Η κυβέρνηση παλινωδεί ανάμεσα στη διαπραγμάτευση και στον τσαμπουκά. Η ΝΔ υποκρίνεται. Οι μεγαλο-ιδιοκτήτες του κλάδου πρέπει να ονοματισθούν και να κληθούν να αναλάβουν τις ευθύνες τους."
Εν τω μεταξύ σκληραίνει τη στάση της η κυβέρνηση
Υπερψηφίστηκε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, η επίμαχη τροπολογία του υπουργείου Δικαιοσύνης,
με την οποία, όσοι αρνούνται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από επίταξή τους, τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ δίνεται και η δυνατότητα στον υπουργό Μεταφορών, να αφαιρεί από τους μη συμμορφούμενους μεταφορείς, την άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Τρία σκέλη περιλαμβάνει η ρύθμιση με την οποία η κυβέρνηση αποφάσισε να "εμπλουτίσει" το νομικό της οπλοστάσιο για την αντιμετώπιση της παρεμπόδισης της κυκλοφορίας και της τροφοδοσίας της αγοράς, όπως ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, ο οποίος τόνισε ότι «η πολιτεία δεν μπορεί να είναι ανοχύρωτη» και εκτίμησε ταυτόχρονα ότι «κλείνουμε το θέμα με τον καλύτερο και με οριστικό τρόπο».
Ειδικότερα, με τη ρύθμιση υπάρχει πλέον ποινικό αδίκημα για όσους, αν και είναι σε επίταξη, οι υπηρεσίες ή τα μέσα τους, δεν λειτουργούν με βάση το δημόσιο συμφέρον και θα προβλέπεται γι’ αυτό φυλάκιση 3 ετών και σε περίπτωση υποτροπής, κάθειρξη 5 ετών.
Ακόμη, ως παρεπόμενη ποινή μπορεί να αφαιρείται η άδεια της χρήσης του μεταφορικού μέσου.
Επιπλέον, εφόσον υπάρχει διαπιστωμένη έκτακτη ανάγκη μπορεί να ανατίθεται σε φορτηγά ΙΧ να εκτελούν λειτουργίες και επαγγελματική δραστηριότητα φορτηγών ΔΧ, «προκειμένου να καλυφθούν και οι ζωτικές ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας».
Όσον αφορά στο σκέλος για την αφαίρεση της άδειας, ο κ. Πεταλωτής διευκρίνισε ότι η ρύθμιση προβλέπει ότι εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της άσκησης ποινικής δίωξης ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μπορεί, με απόφασή του, να αφαιρεί την άδεια άσκησης επαγγέλματος ή δημόσιας χρήσης.
με την οποία, όσοι αρνούνται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από επίταξή τους, τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ δίνεται και η δυνατότητα στον υπουργό Μεταφορών, να αφαιρεί από τους μη συμμορφούμενους μεταφορείς, την άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Τρία σκέλη περιλαμβάνει η ρύθμιση με την οποία η κυβέρνηση αποφάσισε να "εμπλουτίσει" το νομικό της οπλοστάσιο για την αντιμετώπιση της παρεμπόδισης της κυκλοφορίας και της τροφοδοσίας της αγοράς, όπως ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, ο οποίος τόνισε ότι «η πολιτεία δεν μπορεί να είναι ανοχύρωτη» και εκτίμησε ταυτόχρονα ότι «κλείνουμε το θέμα με τον καλύτερο και με οριστικό τρόπο».
Ειδικότερα, με τη ρύθμιση υπάρχει πλέον ποινικό αδίκημα για όσους, αν και είναι σε επίταξη, οι υπηρεσίες ή τα μέσα τους, δεν λειτουργούν με βάση το δημόσιο συμφέρον και θα προβλέπεται γι’ αυτό φυλάκιση 3 ετών και σε περίπτωση υποτροπής, κάθειρξη 5 ετών.
Ακόμη, ως παρεπόμενη ποινή μπορεί να αφαιρείται η άδεια της χρήσης του μεταφορικού μέσου.
Επιπλέον, εφόσον υπάρχει διαπιστωμένη έκτακτη ανάγκη μπορεί να ανατίθεται σε φορτηγά ΙΧ να εκτελούν λειτουργίες και επαγγελματική δραστηριότητα φορτηγών ΔΧ, «προκειμένου να καλυφθούν και οι ζωτικές ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας».
Όσον αφορά στο σκέλος για την αφαίρεση της άδειας, ο κ. Πεταλωτής διευκρίνισε ότι η ρύθμιση προβλέπει ότι εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της άσκησης ποινικής δίωξης ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μπορεί, με απόφασή του, να αφαιρεί την άδεια άσκησης επαγγέλματος ή δημόσιας χρήσης.
«Όχι απλώς δεν μιλάμε για καταστολή, αλλά το νομικό μας οπλοστάσιο θα το εμπλουτίζουμε για όσους δημιουργούν προβλήματα και παρεμποδίζουν την κυκλοφορία αγαθών και για όσους φοροδιαφεύγουν συστηματικά και μάλιστα σε μεγάλα επίπεδα», σημείωσε ο κ. Πεταλωτής και τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν λύνει τα προβλήματα με ποινές, αλλά με διαβούλευση.
Ο κ. Πεταλωτής υπογράμμισε ότι όλες οι πολιτικές δυνάμεις θα πρέπει να καταδικάσουν άμεσα αυτή τη λειτουργία αυτής της πολύ μικρής μερίδας ιδιοκτητών, που εμποδίζουν τους συναδέλφους τους να δουλέψουν και επισήμανε ότι «η κυβέρνηση λειτουργεί με ψυχραιμία, αποφασιστικότητα και ισορροπία και σημείωσε ότι έχει αποδείξει ότι δεν λογαριάζει το πολιτικό κόστος, όταν πρόκειται για το δημόσιο συμφέρον.
Ο εκπρόσωπος τόνισε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ιδιοκτητών φορτηγών έχουν αντιληφθεί τι γίνεται, θέλουν να δουλέψουν και εμποδίζονται με ξυλοδαρμούς, ακόμα και με πυροβολισμούς.
Επ’ αυτού, ανέφερε ότι ήδη από χτες, μετά από συνεννόηση με τον υπουργό Δικαιοσύνης Χ. Καστανίδη, ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ιω. Τέντες έχει δώσει την εντολή στους εισαγγελείς να σχηματιστούν δικογραφίες, όπου αποδεικνύεται ότι ασκείται βία σε ανθρώπους που θέλουν να δουλέψουν.
«Δίνεται μια εικόνα υπερβολής, σε επίπεδο εικόνας, για άδεια ράφια, ότι γίνονται επεισόδια, ενώ αυτά είναι μεμονωμένα και αντιμετωπίζονται ήδη», είπε ο κ. Πεταλωτής και πρόσθεσε ότι οι μεταφορείς έχουν δικαίωμα να κάνουν κινητοποιήσεις, όταν, όμως, είναι σε επίταξη πρέπει να δουλεύουν με βάση αυτή.
Στο μεταξύ, στην κυβέρνηση , σύμφωνα με πληροφορίες, εκτιμούν πως ορισμένες κινητοποιήσεις των μεταφορέων είναι και πολιτικά υποκινούμενες.
Κυβερνητικές πηγές έλεγαν ότι από περίπου 33.000 ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ, μόνο οι περίπου 1.500 συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις και τόνιζαν με έμφαση ότι τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης είναι 1.300.000.
Η κυβέρνηση πρέπει "να κάνει έστω και τώρα διάλογο, πρέπει να δώσει τη μεταβατική περίοδο, στα πλαίσια της λογικής, που χρειάζονται οι ιδιοκτήτες φορτηγών, για να προσαρμόσουν τη ζωή τους στο νέο καθεστώς και στις νέες συνθήκες", τόνισε ο εκπρόσωπος της ΝΔ, Π. Παναγιωτόπουλος, κάνοντας παράλληλα έκκληση στους ιδιοκτήτες φορτηγών να μη δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα με κινητοποιήσεις.
Από την πλευρά του, ο επιχειρηματικός και εμπορικός κόσμος, που αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα, αφήνει να εννοηθεί ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη κατά των μεταφορέων.
Από την πλευρά του, ο επιχειρηματικός και εμπορικός κόσμος, που αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα, αφήνει να εννοηθεί ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη κατά των μεταφορέων.
Κάθε μέρα στάσης εξαγωγών αντιστοιχεί σε απώλειες ως και 48 εκατ. ευρώ για την ελληνική οικονομία, περισσότερες από 200 εξαγωγικές επιχειρήσεις υπολειτουργούν, ενώ άλλες με ευπαθή προϊόντα βρίσκονται προ ολοκληρωτικής καταστροφής και περισσότερα από 6.000 κοντέινερ με εξαγώγιμα προϊόντα και με πρώτες ύλες έχουν ακινητοποιηθεί στα τελωνεία και τις πύλες εξόδου της χώρας.
Αυτά τα στοιχεία που γνωστοποίησαν οι εξαγωγείς περιγράφουν το βαθμό ασφυξίας στην αγορά γι αυτό και με κοινή τους επιστολή οι εξαγωγικοί φορείς της χώρας, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ), ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ) ζητούν την παρέμβαση του πρωθυπουργού.
Παρέμβαση του πρωθυπουργού ζητά με επιστολή του και ο Σύνδεσμος Διεθνών Διαμεταφορέων Ελλάδος και Επιχειρήσεων Logistics.
''Νομίζω ότι έχουμε ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ σε ζημιά αυτή τη στιγμή..." δήλωσε ο πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Γ. Κασιμάτης.
Στο μεταξύ, ένας ιδιοκτήτης φορτηγού συνελήφθη στα διόδια της Ελευσίνας για παρακώλυση συγκοινωνιών και αντίσταση κατά της Αρχής, ενώ άλλοι δύο συνελήφθησαν στην Ηλεία, για παρακώλυση συγκοινωνιών, κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης των συλλόγων ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. Πύργου και Αμαλιάδας
*** Οι Διαμεταφορικές Επιχειρήσεις με επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσής τους προς την Κεντρική Συντονιστική Επιτροπή των Συνεργαζόμενων Ομοσπονδιών του Κλάδου Φορτηγών Αυτοκινήτων Δ.Χ. κοινοποίησαν την ομόφωνη απόφασή τους, για την έναρξη από αύριο 29 του μηνός, των μεταφορικών δραστηριοτήτων τους,
*** Οι Διαμεταφορικές Επιχειρήσεις με επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσής τους προς την Κεντρική Συντονιστική Επιτροπή των Συνεργαζόμενων Ομοσπονδιών του Κλάδου Φορτηγών Αυτοκινήτων Δ.Χ. κοινοποίησαν την ομόφωνη απόφασή τους, για την έναρξη από αύριο 29 του μηνός, των μεταφορικών δραστηριοτήτων τους,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου