Απέστειλε στα κόμματα το νομοσχέδιο για τη Δημόσια Διοίκηση
Το έργο του στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης τόνισε κατά την τελετή παράδοσης- παραλαβής του υπουργείου ο απερχόμενος υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Αντώνης Μανιτάκης. «Καθιερώσαμε τη μόνη αξιολόγηση που υπάρχει στην ισχύουσα νομοθεσία. Ήδη έχουμε προχωρήσει ό,τι πρέπει στα υπουργεία», ανέφερε. Μεταξύ άλλων ο κ. Μανιτάκης σημείωσε ότι «το μεγάλο στοίχημα πλέον είναι η σωστή αξιολόγηση του κάθε υπαλλήλου ξεχωριστά». Ο κ. Μανιτάκης πριν αποχωρήσει από το κτίριο της Βασ. Σοφίας, θέλησε να αποδείξει ότι έχει διευθετήσει εκκρεμότητες σε «ώριμα» ζητήματα, όπως σημειώνουν συνεργάτες του. Ετσι, το μεσημέρι της Τρίτης, λίγο πριν από την τελετή παράδοσης και παραλαβής στο υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, εκδόθηκε το τελευταίο δελτίο Τύπου της θητείας του ως υπουργού. Ενημέρωνε ότι το νομοσχέδιο «Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις» που επεξεργάστηκε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και για το οποίο ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση, έχει αποσταλεί στους κοινοβουλευτικούς εκπρόσωπους των κομμάτων.
Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου, όπως περιγράφονται στη σχετική ανακοίνωση:
1. Εφαρμόζεται νέα μεθοδολογία για την αναδιάρθρωση των δομών της δημόσιας διοίκησης. Η διοικητική αναδιάρθρωση επιτελείται κατ' εφαρμογή των πολιτικών και των αποφάσεων του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, σύμφωνα με τα σχέδια στελέχωσης των υπηρεσιών και τα περιγράμματα θέσεων των υπαλλήλων. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η ορθολογικότητα και η λειτουργικότητα του εγχειρήματος. Πριν αποτυπωθεί νομικά η μεταρρύθμιση προετοιμάζεται και δοκιμάζεται διοικητικά, με γνώμονα επιστημονικές υλικοτεχνικές μελέτες που εκπονεί η ίδια η διοίκηση.
2. Θεσπίζονται ευέλικτες διαδικασίες αναδιάρθρωσης: τα προεδρικά διατάγματα στα οποία περιγράφονται και κατοχυρώνονται νομικά οι νέοι οργανισμοί έχουν γενικό περιεχόμενο και αφήνουν περιθώριο διακριτικής ευχέρειας στη διοίκηση για την περαιτέρω εξειδίκευσή τους. Ετσι η διοίκηση μπορεί άμεσα να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της διοικητικής πραγματικότητας.
3. Εισάγεται νέος τρόπος επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων. Με τη μείωση των ηλικιακών κριτηρίων προωθείται η ανανέωση του προσωπικού. Επίσης, κατοχυρώνεται νέα διαδικασία επιλογής: οι επιλέξιμοι, σύμφωνα με τα τυπικά κριτήρια του νόμου, προϊστάμενοι θα αξιολογούνται βάσει όχι μόνο τυπικών αλλά και ουσιαστικών κριτηρίων και κατόπιν δημόσιας δομημένης συνέντευξης από ένα ανεξάρτητο και αμερόληπτο όργανο. Μετά την τελική κατάταξη των υποψηφίων η επιλογή του προϊσταμένου εμπίπτει στην διακριτική ευχέρεια του αρμόδιου Υπουργού. Στο πλαίσιο αυτό, θεσπίζεται για πρώτη φορά η σύναψη συμβολαίου αποδοτικότητας, βάσει συγκεκριμένης στοχοθεσίας, ανάμεσα στην πολιτική ηγεσία και τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων. Τέλος, προβλέπεται η κινητικότητα των προϊσταμένων, στο πλαίσιο μιας δυναμικής και όχι στατικής διοίκησης.
4. Αναμορφώνεται το πλαίσιο των αναρρωτικών αδειών και της λειτουργίας των υγειονομικών επιτροπών. Αντιμετωπίζεται δραστικά το φαινόμενο της κατάχρησης των αδειών με την αυστηροποίηση της χορήγησής τους και εξορθολογίζονται οι διαδικασίες, με απάλειψη των σχετικών διοικητικών βαρών.
5. Προβλέπονται καίριες τροποποιήσεις στο πειθαρχικό δίκαιο: υπαγωγή στη δυνητική αργία των αδικημάτων-παραπτωμάτων της υπεξαίρεσης, της απιστίας περί την υπηρεσία και της παράβασης καθήκοντος όταν τελούνται στο πλαίσιο της συμμετοχής του υπαλλήλου σε συλλογικά όργανα. Αποσαφηνίζεται επίσης η δυνατότητα του υπαλλήλου που έχει τεθεί σε αργία να ζητήσει την αναστολή του μέτρου και επισπεύδονται οι πειθαρχικές διαδικασίες. Τέλος, παρέχεται η δυνατότητα παραίτησης από το δημόσιο στους υπαλλήλους για τους οποίους εκκρεμούν ποινικές και πειθαρχικές διαδικασίες.
6. Προχωράμε στη σύσταση ανεξάρτητης αρχής με την επωνυμία «Αρχή Επιθεώρησης-Ελέγχου της Δημόσιας Διοίκησης (Α.Ε.Ε.Δ.Δ.)» για τον αποτελεσματικότερο συντονισμό και έλεγχο της πειθαρχικής διαδικασίας, με τη συγχώνευση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
7. Προωθούνται θεσμικές παρεμβάσεις στην οργάνωση και τη λειτουργία του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου