Του Απόστολου Λακασά, Καθημερινή, 16.1.14
Τα Γιάννενα απέκτησαν πανεπιστήμιο –ιδρύθηκε το 1964–, αλλά δεν
απέκτησαν πολυτεχνείο διότι ήταν... σκλαβωμένα από τους Τούρκους. Τώρα
πια, καθώς η χώρα οδεύει ελεύθερη προς τον εορτασμό των 200 ετών από την
Επανάσταση του ’21, ήλθε η ώρα και τα Γιάννενα να αποκτήσουν
τουλάχιστον πολυτεχνική σχολή; Την άνοιξη του 2013 το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε, στο πλαίσιο του
εξορθολογισμού του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (σχέδιο «Αθηνά»),
να λειτουργήσει από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 τμήμα
Αρχιτεκτονικής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Στα Γιάννενα, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, το πρυτανικό συμβούλιο του
τοπικού πανεπιστημίου επανέφερε το αίτημά του προς το υπουργείο Παιδείας
για δημιουργία νέας πολυτεχνικής σχολής στην Ελλάδα, την οποία θα
συγκροτήσουν τα υπάρχοντα πενταετή τμήματα Μηχανικών Ηλεκτρονικών
Υπολογιστών (Η/Υ) και Μηχανικών Επιστήμης των Υλικών μαζί με το τμήμα
της Αρχιτεκτονικής που θα λειτουργήσει από τον επόμενο Οκτώβριο. Στην Αθήνα, μάλιστα, στις 9 Ιανουαρίου ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας
Σταύρος Καλογιάννης, από τον νομό Ιωαννίνων, ζήτησε, με κοινοβουλευτική
ερώτησή του προς τον υπουργό Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλο, «η Πολιτεία
να δει την ίδρυση πολυτεχνικής σχολής στα Ιωάννινα και ως φόρο τιμής
προς τους μεγάλους Ηπειρώτες εθνικούς ευεργέτες.
Πριν από περίπου 150
χρόνια, ο Γεώργιος Αβέρωφ χρηματοδότησε την αποπεράτωση του Εθνικού
Μετσόβιου Πολυτεχνείου στην Αθήνα, καθώς την περίοδο εκείνη τα Ιωάννινα
ήταν σκλαβωμένα από τους Τούρκους, συνεπώς ήταν αδύνατη η ίδρυση
πολυτεχνείου στην ιδιαίτερη πατρίδα του. Το έργο αυτό ξεκίνησαν οι,
επίσης εκ Μετσόβου, Μιχαήλ Τοσίτσας και Νικόλαος Στουρνάρας, από τους
οποίους πήρε μάλιστα, τιμής ένεκεν, και το σημερινό του όνομα το
Πολυτεχνείο. Επίσης, τόσο στο Πανεπιστήμιο Αθηνών όσο και στην Ακαδημία,
είναι ανυπολόγιστη η συνεισφορά των Ηπειρωτών εθνικών ευεργετών».
Στις Βρυξέλλες την περασμένη Δευτέρα, παρουσιάστηκε η έρευνα της
συμβουλευτικής εταιρείας McKinsey, που διεξήχθη σε 8 ευρωπαϊκές χώρες
(Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία,
Σουηδία) και κατέδειξε ότι η εκπαίδευση των νέων και οι δεξιότητες που
αποκτούν αποκλίνουν σημαντικά από τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Για
να ενισχύσουν τη θέση αυτή, οι ερευνητές ανέφεραν για την Ελλάδα ότι
«χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το επάγγελμα των αρχιτεκτόνων: ενώ η
κατασκευαστική αγορά από το 2005 έχει μειωθεί 50%, οι απόφοιτοι της
Αρχιτεκτονικής έχουν αυξηθεί κατά 50%». Τέσσερα γεγονότα, που
υποδηλώνουν τον παράλληλο κόσμο, σε σχέση με την πραγματικότητα, στους
οποίους ζει το πολιτικό προσωπικό της χώρας, αλλά και οι κάστες της.
Μόνος λόγος υπέρ του αιτήματος του ΑΕΙ για πολυτεχνική σχολή είναι ότι
το σχέδιο «Αθηνά» κόλλησε τα πενταετούς διάρκειας τμήματα Μηχανικών (Η/Υ
και Επιστήμης των Υλικών) σε μία σχολή τετραετούς διάρκειας! Από την
άλλη, αυτό ακριβώς το «σκορποχώρι» τμημάτων δεν επιβεβαιώνει την έλλειψη
πολιτικής;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου