Η ΔΗΜΑΡ, συνεπής στις απόψεις της για την ανάγκη της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, παρακολούθησε και συμμετείχε ενεργά σε όλα τα θεσμικά όργανα διαλόγου γύρω από το νέο νόμο του Υπουργείου Παιδείας, που αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στο διάλογο αυτό προσήλθαμε με τις δικές μας θέσεις και επεξεργασίες, επισημαίνοντας, από την αρχή, πως η μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προϋποθέτει ευρύτερες συναινέσεις στην κοινωνία αλλά και στην ίδια την ακαδημαϊκή κοινότητα, που θα κληθεί να εφαρμόσει τις αλλαγές στα πανεπιστήμια. Στη διάρκεια της διαβούλευσης, φάνηκε πως η μέριμνα του Υπουργείου δεν ήταν η ανεύρεση ενός «κοινού τόπου» αλλά η υιοθέτηση ενός ολιγαρχικού μοντέλου διοίκησης και διαχείρισης των πανεπιστημίων, που πλήττει την οργανική σύνδεση της ακαδημαϊκής έρευνας με τη διδασκαλία. Το νέο θεσμικό πλαίσιο, ενώ επιχειρεί να διορθώσει κάποιες από τις χρόνιες παθογένειες, αποκλίνει σημαντικά από το πρότυπο του δημόσιου πανεπιστημίου. Για τους λόγους αυτούς καταψηφίσαμε το νομοσχέδιο στη Βουλή, υπογραμμίζοντας πως δεν θα λύσει αλλά θα δημιουργήσει προβλήματα στην ακαδημαϊκή ζωή, που ξεκινά αυτή την περίοδο, μέσα σε συνθήκες κρίσης.
Η ΔΗΜΑΡ θα είναι παρούσα σε όλες τις πρωτοβουλίες που θα συμβάλουν στην κατεύθυνση της βελτίωσης του νόμου, σύμφωνα με τα αιτήματα και τις κινητοποιήσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας. Η κοινωνία, ωστόσο, που δοκιμάζεται, αξιώνει από το πανεπιστήμιο να παραμείνει ανοιχτό και αφοσιωμένο στην αποστολή του, για να μπορεί να εγγυηθεί την κατοχύρωση του κριτικού και εποικοδομητικού ρόλου της γνώσης ως δημόσιου και κοινωνικού αγαθού. Κάθε απόπειρα εκμετάλλευσης της ακαδημαϊκής ζωής για αλλότριους σκοπούς, θα επιτείνει τα προβλήματα και θα τροφοδοτήσει περαιτέρω τη λαϊκιστική απαξίωση του Πανεπιστημίου. Η εφαρμογή του νόμου θα κριθεί στην πράξη, με ανοιχτά πανεπιστήμια και με τη δημοκρατική συμμετοχή όλων των συνιστωσών της ακαδημαϊκής κοινότητας, που θα περιφρουρήσουν τη νομιμότητα και θα δραστηριοποιηθούν για να αποτρέψουν τις αρνητικές συνέπειες του.
Η ΔΗΜΑΡ θα είναι παρούσα σε όλες τις πρωτοβουλίες που θα συμβάλουν στην κατεύθυνση της βελτίωσης του νόμου, σύμφωνα με τα αιτήματα και τις κινητοποιήσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας. Η κοινωνία, ωστόσο, που δοκιμάζεται, αξιώνει από το πανεπιστήμιο να παραμείνει ανοιχτό και αφοσιωμένο στην αποστολή του, για να μπορεί να εγγυηθεί την κατοχύρωση του κριτικού και εποικοδομητικού ρόλου της γνώσης ως δημόσιου και κοινωνικού αγαθού. Κάθε απόπειρα εκμετάλλευσης της ακαδημαϊκής ζωής για αλλότριους σκοπούς, θα επιτείνει τα προβλήματα και θα τροφοδοτήσει περαιτέρω τη λαϊκιστική απαξίωση του Πανεπιστημίου. Η εφαρμογή του νόμου θα κριθεί στην πράξη, με ανοιχτά πανεπιστήμια και με τη δημοκρατική συμμετοχή όλων των συνιστωσών της ακαδημαϊκής κοινότητας, που θα περιφρουρήσουν τη νομιμότητα και θα δραστηριοποιηθούν για να αποτρέψουν τις αρνητικές συνέπειες του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου