Μεταρρύθμιση
Σάλο έχει προκαλέσει η απαγόρευση της τελευταίας παράστασης, το βράδυ της Παρασκευής, του έργου «Ιερή πόρνη» του Γιάννη Σολδάτου. Αιτία για τη ματαίωση της παράστασης είναι οι δηλώσεις του συγγραφέα και σκηνοθέτη περί κατάργησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με τη σημερινή μορφή του. Η παράσταση ματαιώθηκε με απόφαση της γενικής λαϊκής συνέλευσης του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου του «Εμπρός», προκαλώντας την έκπληξη των θεατών που βρέθηκαν έξω από το θέατρο. «Καταλήξαμε σ’ αυτή την απόφαση έπειτα από μια σειρά συμπεριφορών του κ. Σολδάτου, με αποκορύφωμα συνέντευξή του, που δημοσιεύτηκε την ίδια μέρα στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία, όπου εμφανιζόταν ως άτυπος και άμισθος σύμβουλος του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού», αναφέρει το Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο. Και συνεχίζει: «Τι θέση μπορεί να έχει οποιοσδήποτε αποδεικνύει με τις πράξεις του ότι πιστεύει στη συνέχιση ενός παλιού τρόπου πολιτιστικής παραγωγής, οποιοσδήποτε κινείται με αμφιλεγόμενους τρόπους στην καρδιά της εξουσίας, σε ένα χώρο που θέλει να αποτελεί μια απάντηση και μια νέα πρόταση στην κακή διαχείριση του πολιτισμού, στις περικοπές στην τέχνη και την εκπαίδευση, μια απάντηση επίσης για το κέντρο της πόλης που ρημάζει;»
ΔΗΜΑΡ: «Η λογοκρισία δεν έχει χρώμα: είναι πάντα μαύρη»
«Καταδικάζουμε απερίφραστα την απαγόρευση της παράστασης "Ιερή πόρνη" του Γιάννη Σολδάτου από το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο "Εμπρός". Σε μια δημοκρατία, καμία παράσταση δεν μπορεί να απαγορεύεται, κανένα βιβλίο δεν πρέπει να καίγεται. Η λογοκρισία είναι μία και μοναδική. Δεν έχει χρώμα: είναι πάντα μαύρη», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΔΗΜΑΡ.
Στη συνέντευξη που έδωσε στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», ο Γιάννης Σολδάτος είπε μεταξύ άλλων:
«Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έχει έναν προϋπολογισμό. Όμως τι έχει δοθεί για ταινίες τα τελευταία τέσσερα χρόνια; Αν αύριο το πρωί ανακοινωθεί ότι κλείνει το ΕΚΚ, είμαι σίγουρος πως οι Έλληνες κινηματογραφιστές θα πουν: "Καλά, ανοιχτό είναι ακόμα;". Φεύγουν τερατώδη ποσά σε λειτουργικά έξοδα, ενώ θα μπορούσαν να πηγαίνουν σε ταινίες. Θεωρώ πως αυτά τα λίγα χρήματα που υπάρχουν πρέπει να πηγαίνουν στην παραγωγή και όχι στα λειτουργικά έξοδα του Κέντρου: σε αποθήκες, επιτροπές, δ.σ., ταξίδια. Θεωρώ ότι θα έχω όλους τους ανθρώπους του κλάδου στο πλευρό μας. Με 4 εκατομμύρια, αν υπάρχουν, μπορείς να ενισχύσεις 20, 30, 50 ταινίες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου