Σελίδες

Τετάρτη 15 Ιουνίου 2011

Σχέδιο ανασυγκρότησης του Ο.Λ.Θ.χωρίς ιδιωτικοποίηση και με προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων

Η κυβέρνηση εξήγγειλε την ιδιωτικοποίηση ΟΛΘ και ΟΛΠ έως το τέλος του 2011 και των περιφερειακών λιμένων τα δύο επόμενα χρόνια. Δημιουργούνται κίνδυνοι απώλειας του κυρίαρχου ρόλου στο λιμενικό σύστημα και τίθεται υπό αίρεση η διασφάλιση των δημόσιων αγαθών που παράγει ο λιμένας (ασφάλεια, επιβατικός σταθμός, εξυπηρέτηση ακτοπλοΐας χρεώσεις και τιμολογιακή πολιτική, εξυπηρέτηση της εθνικής οικονομίας). Αντίθετα εμείς πιστεύουμε ότι το λιμενικό σύστημα της χώρας είναι σημαντικό εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής και ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να γίνει ισχυρό διαμετακομιστικό κέντρο και να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της πόλης και στη σχέση της με την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Επίσης μπορεί να αναπτυχθεί ως επιβατικό λιμάνι και να συμβάλει στην ανάπτυξη της πόλης ως τουριστικού προορισμού.
Το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι για την ανάπτυξη χρειάζεται η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων και ότι αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσω της ιδιωτικοποίησης δεν ευσταθεί, αφού οι περισσότερες χώρες εξασφαλίζουν σημαντικά επίπεδα άμεσων ξένων επενδύσεων στα λιμάνια, χωρίς ιδιωτικοποίηση της ιδιοκτησίας αλλά μέσω των παραχωρήσεων εμπορικών δραστηριοτήτων σε ιδιώτες.
Η πρόταση μας, περιλαμβάνει ένα ενιαίο και ολοκληρωμένο πακέτο που συνιστά πραγματική μεταρρύθμιση της λιμενικής πολιτικής με τις εξής κρίσιμες παραμέτρους:
· Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα με διασφάλιση του απολύτως πλειοψηφικού πακέτου του μετοχικού κεφαλαίου.
· Δημιουργία των δημόσιων πολιτικών Λιμενικών αρχών (port authority), που θα αναπτύσσουν τους λιμένες με στόχους την αποτελεσματική εξυπηρέτηση της δημόσιας μεταφοράς (πλοίο), την αποδοτική εξυπηρέτηση εντός του λιμένα (διαχείριση φορτίων, μετακίνηση επιβατών), την ορθή ρύθμιση θεμάτων περιβάλλοντος, υγιεινής - ασφάλειας και συνεργειών με τη πόλη, την υποβοήθηση της ανάπτυξης συμπληρωματικών δραστηριοτήτων βιομηχανίας και υπηρεσιών στη χερσαία περιοχή και τη γενικότερη ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης.
· Ανάπτυξη διαδικασιών συμφέρουσας παραχώρησης και ανάληψης συγκεκριμένων εμπορικών δραστηριοτήτων από ιδιώτες παρόχους λιμενικών υπηρεσιών, με την προϋπόθεση της ύπαρξης των δημόσιων λιμενικών αρχών που διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον και ρυθμίζουν την προώθηση του κοινού συμφέροντος όλων των εμπλεκόμενων.
· Σύνδεση με χρήσεις της πόλης και λειτουργία του αξιόλογου κτιριακού συνόλου της 1ης προβλήτας ως οργανικής της συνέχειας.
Η θέση μας για το αναγκαίο δημόσιο έλεγχο του λιμανιού δε σημαίνει αποδοχή των κακώς κειμένων στην επιχείρηση. Θεωρούμε ότι πρέπει να προωθηθεί ένα σχέδιο αναδιοργάνωσης, εκσυγχρονισμού και εξυγίανσης με την καταπολέμηση της διαφθοράς, και της συναλλαγής. Η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και η αναδιοργάνωση της εργασίας θα συμβάλλει και στην αντιμετώπιση των αρνητικών φαινομένων. Στο πλαίσιο αυτό είναι απαραίτητη πράξη η αναίρεση συντεχνιακών εργασιακών «ρυθμίσεων» ελέγχου της ροής εργασιών καθώς και μισθολογικών παραμορφώσεων που δίνουν εισοδήματα μη ανταποκρινόμενα σε εργασία σε ορισμένες ομάδες εργαζομένων.
Σε αυτή την προσπάθεια για τη διατήρηση του δημόσιου ελέγχου με ταυτόχρονη προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων και την ουσιαστική αξιοποίηση του λιμανιού ως εργαλείου ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης πρέπει να συμπαραταχθούν οι πολίτες και οι φορείς της πόλης.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Οργάνωση Θεσσαλονίκης (14-6-2011)।

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

O διάλογος προϋποθέτει τον σεβασμό της διαφορετικής άποψης. Γι' αυτό κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή χυδαίο σχόλιο θα διαγράφεται.