Του Λεωνίδα Καστανά.
Θα ξεκινήσω με μια ανέκδοτη αλλά πραγματική ιστορία.
Το 2004 πέρασα τα περίφημα ΠΕΚ ως νεοδιόριστος εκπαιδευτικός. Δηλαδή παρακολούθησα ένα πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης, τρομάρα της. Σχολικοί σύμβουλοι, και «έμπειροι» εκπαιδευτικοί μας βύθιζαν επί 4 5ώρες την ημέρα στα πιο βαθιά χασμουρητά. Κοινοτυπίες και ασυναρτησίες σε συσκευασία «έχω μια τάση προς εμετό». Σκάει και σύμβουλος Φυσικός, με συγγραφική πείρα σε σχολικά βιβλία και καθώς κάνει και αυτός το νούμερό του, υπόσχεται συνεχώς στους νέους, ότι στο τέλος θα παρουσιάσει το νέο μοντέλο επίλυσης προβλημάτων Φυσικής που εκπονήθηκε από το ΜΙΤ of USA. Κανείς μας δεν υποψιάστηκε τίποτα. Πράγματι μετά αυλών και παιάνων παρουσιάζει στο τέλος τη φοβερή ανακάλυψη:
«Γράφουμε τα δεδομένα και τα ζητούμενα. Κοιτάμε από πιο κεφάλαιο είναι. Γράφουμε τους σχετικούς τύπους, λύνουμε τις εξισώσεις ως προς τον άγνωστο κλπ…»
Στην αρχή πέσανε γέλια, αλλά αυτός επέμενε και τα πράγματα αγριέψανε. Την τελευταία μέρα μας έδωσαν να συμπληρώσουμε ένα φύλλο αξιολόγησης των εκπαιδευτών και του όλου προγράμματος. Όλοι οι συνάδελφοι έβαλαν το χειρότερο βαθμό σε όλους.
Μετά ήρθε ο πρόεδρος και διαμαρτυρότανε και μας κατηγορούσε για μηδενιστές. Απειλήθηκε με το σχετικό «λιντσάρισμα». Τη γλίτωσε με κάτι «δεν ντρέπεστε» «είστε απαράδεκτοι» και τα σχετικά γαλλικά της ελληνικής γλώσσας.
Καταργείται λοιπόν ο ΟΕΕ, οργανισμός υπεύθυνος για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Δηλαδή μια μηχανή αποσπάσεων, για να κερδίζουν γύρω στα 50Ευρώ την ώρα ημέτεροι άσχετοι «εκπαιδευτές» νέων εκπαιδευτικών. Καιρός ήταν. Αν είναι τέτοια επιμόρφωση, να λείπει το βύσσινο. Ευτυχώς ήταν τόσο κραυγαλέα η απάτη που κανείς, ακόμα και ο πιο αφελής, δεν τους πήρε ποτέ στα σοβαρά. Ψάξτε να βρείτε καταγγελία του συνδικάτου για τις αθλιότητες του ΟΕΕ. Δεν θα βρείτε. Όλοι στο κόλπο είναι.
Καταργείται και το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, το Ινστιτούτο Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Υπήρχε τέτοιο πράγμα; Απασχολούσε υπαλλήλους; Ε ρε γλέντια που χάνονται μέσα από τα χέρια του λαού. Μας καταστρέφει το ΔΝΤ, ξυπνάτε ρε!
Καταργούνται το παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ) και το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ).
Επιτέλους, αλλά λυπάμαι τους αποσπασμένους που θα πρέπει να πάνε τώρα στα σχολεία να διδάξουν την τύφλα τους. Τους λυπάμαι που θα χάσουν τα έξτρα λαφτουδάκια και εκείνα τα υπέροχα ταξιδάκια σε όλο τον κόσμο, δήθεν για εκπαιδευτικά συνέδρια, δηλαδή διακοπές πληρωμένες από το δημόσιο. Λυπάμαι και τους ιδιοκτήτες των κτηρίων που νοίκιαζε το κράτος για να στεγάζει όλο αυτό το κηφηναριάτο, (4 εκ ευρώ το χρόνο). Οι μηχανισμοί αυτοί σε συνεργασία με τους κομματικούς συνδικαλιστές σε ρόλο επιστημονικών συμβούλων του κάθε υπουργού, είναι οι άμεσοι υπεύθυνοι για το χάλι των αναλυτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικών βιβλίων της στοιχειώδους και μέσης εκπαίδευσης. Για το χάλι όλης της εκπαίδευσης.
Τι να θυμηθούμε από το ΠΙ και τα στελέχη του.
Είναι αυτοί που όταν υπήρχε το πολλαπλό βιβλίο δεν είχαν φροντίσει να έχουν όλα τα βιβλία φυσικής τα ίδια σύμβολα για τα ίδια φυσικά μεγέθη και γινότανε μπάχαλο.
Είναι αυτοί που φόρτωσαν με αρχαία το γυμνάσιο και την πρώτη λυκείου ( 6 ώρες τη βδομάδα) και που διδάσκουν το 80% του συντακτικού της αρχαίας ελληνικής σε παιδάκια δευτέρας γυμνασίου.
Είναι αυτοί που στέλνουν στο Χημικό και στους Χημικούς Μηχανικούς, μαθητές που δεν έχουν κάνει στοιχειώδη Χημεία (κατεύθυνσης) στο λύκειο.
Είναι αυτοί που ευθύνονται για την ογκώδη ύλη των μαθηματικών της Γ γυμνασίου με αποτέλεσμα βασικά πράγματα να χάνονται μέσα στον πολτό αδιάφορων πληροφοριών και οι μπουχτισμένοι μαθητές να πηγαίνουν γυμνοί στο Λύκειο ή να ψάχνουν τη λύση των ΕΠΑΛ.
Είναι αυτοί που στην Γ’ γυμνασίου διδάσκουν μέχρι και την αρχή διατήρησης της ενέργειας με μαθηματικούς τύπους, αλλά όχι το δεύτερο νόμο του Νεύτωνα.
Είναι αυτοί με την παγκόσμια πρωτοτυπία να διδάσκονται οι κρούσεις στη Γ λυκείου ως υποκεφάλαιο των σχετικών κινήσεων.
Είναι αυτοί που πρόσφατα κατήργησαν από την ύλη της Γ λυκείου το αόριστο ολοκλήρωμα, ενώ το ορισμένο είναι μέσα.
Είναι αυτοί που δεν διδάσκουν στο λύκειο τη δαρβινική θεωρία της εξέλιξης.
Είναι αυτοί που ακόμα ταλαιπωρούν όλους με την ονοματολογία των οργανικών χημικών ενώσεων.
Είναι αυτοί που ευθύνονται για
αλλοπρόσαλλα αναλυτικά προγράμματα που δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο.
ύλη που είναι αδύνατο να διδαχθεί επαρκώς σε μια ελληνική σχολική χρονιά.
αποσπασματικές και κατακερματισμένες γνώσεις χωρίς σύνδεση μεταξύ τους.
αρχαιολατρεία εις βάρος της σύγχρονης ελληνικής γλώσσας αλλά και της ουσίας της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και ποίησης.
επικαλύψεις της διδακτέας ύλης και αναίτιες επαναλήψεις επουσιωδών κεφαλαίων μεταξύ γυμνασίου και λυκείου.
επιβολή των προγραμμάτων γενικής παιδείας του γενικού λυκείου στους μαθητές των ΕΠΑΛ οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία αγνοούν τις 4 αριθμητικές πράξεις και δυσκολεύονται στην ανάγνωση εφημερίδας.
παραγωγή σχολικών βιβλίων με λάθη, ανακρίβειες, πολυλογίες, διάσπαση προσοχής με σκίτσα και εξυπνακίστικες εικόνες, που δεν διαβάζονται από μαθητές, χωρίς ειρμό και ιεραρχημένα προβλήματα.
παραγωγή σχολικών βιβλίων στα ΕΠΑΛ, που είναι κακή αντιγραφή βιβλίων του πολυτεχνείου, με αποτέλεσμα κανείς μαθητής αλλά και πολλοί δάσκαλοι να μην καταλαβαίνουν τίποτα και στην ουσία τα βιβλία να μην διδάσκονται.
όλες τις απίθανες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, μέχρι και συναρμολογητής αεροπλάνων υπάρχει, που γέμισε τα σχολεία με απίθανους τύπους, χωρίς απολυτήριο γυμνασίου, δήθεν εκπαιδευτικούς, που συνετέλεσαν και αυτοί με τον τρόπο τους στην υποβάθμιση των σχολείων αυτών.
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα θαύματα του ΠΙ, του ΕΕΚ και των υπουργείων παιδείας της χώρας μας, που μου έρχονται στο μυαλό. Καλά κάνουν και καταργούνται, το ζήτημα είναι με ποιο μηχανισμό θα αντικατασταθούν. Προφανώς και θα ήταν αδύνατο τέτοιοι μηχανισμοί να αναδομηθούν. Είναι τέτοια η στρέβλωση και η απαξίωση που μόνο η καταστροφή ταιριάζει.
Καταργείται και ο ΟΕΔΒ. Και βγήκαν της γης οι κολασμένοι, οι ινστρούκτορες με κλαυθμούς και οδυρμούς να γράψουν ότι καταργούνται τα δωρεάν σχολικά βιβλία. Καταρχήν δεν καταργούνται, απλά το υποθέτουν ως συνήθως. Αλλά τι να καταργηθεί; Το σχολικό βιβλίο ουσιαστικά έχει ακυρωθεί. Κανείς δάσκαλος που σέβεται τον εαυτό του δεν το χρησιμοποιεί σε μεγάλη πλειοψηφία. Στο τέλος της χρονιάς πετιέται, σχίζεται, καίγεται, αφού δεν αξίζει σχεδόν τίποτα. Αφού δεν διαβάζεται και δεν κατανοείται, δεν ωφελεί. Υπάρχουν στο εμπόριο πολύ καλύτερα βιβλία (όχι μόνο άθλια βοηθήματα) και δεν είναι κακό να δίνουμε λεφτά για καλά βιβλία. Σ’ αυτούς που κλαίγονται για το φτωχό λαό που δεν έχει λεφτά για βιβλία έχω να ρωτήσω αν ξέρουν σχολικό βιβλίο που αν διαβάσεις μόνο αυτό μπορείς να γράψεις αξιοπρεπώς εξετάσεις στο σχολείο και πολύ περισσότερο στις Πανελλαδικές.
Οι δάσκαλοι δουλεύουμε με δικές μας σημειώσεις και φυλλάδια και καλύπτουμε μια χαρά τις εκπαιδευτικές ανάγκες με λίγα έξοδα. Και αν θεσμοθετηθεί η αξιολόγηση αυτό μπορεί να γίνει με συνεργασία όλων και οριζόντια μέσω του διαδικτύου. Σίγουρα χρειάζεται το δωρεάν σχολικό βιβλίο. Αλλά να είναι σωστό και ωφέλιμο για το μαθητή. Αλλιώς είναι λεφτά πεταμένα. Αντίθετα να ιδρυθούν, όπου δεν υπάρχουν και να ανοίξουν στο κοινό οι σχολικές βιβλιοθήκες, αφού εμπλουτιστούν με σύγχρονα βιβλία. Να μην υπάρχουν μόνο στα χαρτιά για να καλύπτουν εικονικά το ωράριό τους οι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί. Να δοθεί χρόνος στους μαθητές να τις επισκέπτονται και εντός του σχολικού ωραρίου.
Το ψηφιακό σχολείο πρέπει να προχωρήσει. Να εφοδιαστεί με δωρεάν σύγχρονο λογισμικό και υλικό, με power point, με φύλλα εργασίας, με προσομοιώσεις πειραμάτων, με ασκήσεις και προβλήματα, με video, με σύγχρονες εκπαιδευτικές ταινίες και ντοκυμαντέρ, με έργα τέχνης, με μουσικές διδασκαλίες, με πολυθεματικές οπτικές στη διερεύνηση φαινομένων με τόσα άλλα, που ήδη υπάρχουν στο διαδίκτυο και πρέπει να εμπλουτιστούν. Ήδη στο σχολείο μου, η νέα διεύθυνση έβαλε με δική της πρωτοβουλία, pc στο διάδρομο για να σερφάρουν οι μαθητές. Ήδη πειραματικά σχολεία έχουν με δική τους πρωτοβουλία ψηφιακές τάξεις. Αλλά οι ψηφιακά αναλφάβητοι έχουν κολλήσει στο σχολικό βιβλίο, που είναι αδύνατο από μόνο του να καλύψει την εκπαιδευτική διαδικασία στη σύγχρονη εποχή. Να υπάρχει ως ένα από τα μέσα διδασκαλίας, όχι το μόνο και ούτε το βασικό. Αλλά το ψηφιακό σχολείο θέλει και δασκάλους με αντίστοιχες γνώσεις. Πόσοι τις έχουν, έστω και αν είναι δήθεν πιστοποιημένοι και έχουν εισπράξει και τα 300 Ευρώ για αγορά υπολογιστή.
Κλαίνε οι ινστρούκτορες και λένε ότι οι γονείς πρέπει να αγοράσουν υπολογιστές και εκτυπωτές. Ε, και όταν ανακαλύφθηκε η τυπογραφία οι παπάδες έκλαιγαν γιατί τα βιβλία θα κόστιζαν στο φτωχό λαό και θα έχαναν τη δουλειά τους οι αντιγραφείς. Τι να κάνουμε, ας αγοράσουν δυο παντελόνια και τρεις μπλούζες λιγότερες και ας πάρουν υπολογιστή. Για την εκπαίδευση των παιδιών τους πρόκειται. Ας επιδοτηθούν οι άποροι στο φινάλε. Αλλά το έχουμε ξαναπεί. Δυνάμεις σκοταδιστικές ενδεδυμένες με το μανδύα του αριστερισμού, σπέρνουν παντού τη μιζέρια και την ασχετοσύνη τους και καλούν το λαό να επιστρέψει στο 1917 μήπως και γίνει επανάσταση.
Δεν έχουμε αυταπάτες για τις νέες επιλογές του Υπουργείου. Φοβόμαστε βάσιμα ότι οι καταργημένοι και απαξιωμένοι μηχανισμοί θα αναπαραχθούν, στελεχωμένοι με το ίδιο ή παρόμοιο ανίκανο προσωπικό. Σαν πρώτη κίνηση όμως η κατάργηση δίνει ελπίδες. Θα περιμένουμε να δούμε τους αντικαταστάτες, να δούμε τους επικεφαλής, τα πρόσωπα. Το επιστημονικό δυναμικό που θα τους στελεχώσει. Ελπίζουμε οι νέοι να έχουν δει από κοντά μαθητές δημοτικού, γυμνασίου γενικού και κυρίως επαγγελματικού λυκείου, να έχουν αξιόλογο διδακτικό έργο και να μην είναι συνδικαλιστές. Α, και αν δεν έχουν doctora δεν πειράζει. Να είναι οι άριστοι.
Καστανάς Λεωνίδας
Από το συντονιστικό της επιτροπής παιδείας της ΔΑ.
Στην αρχή πέσανε γέλια, αλλά αυτός επέμενε και τα πράγματα αγριέψανε. Την τελευταία μέρα μας έδωσαν να συμπληρώσουμε ένα φύλλο αξιολόγησης των εκπαιδευτών και του όλου προγράμματος. Όλοι οι συνάδελφοι έβαλαν το χειρότερο βαθμό σε όλους.
Μετά ήρθε ο πρόεδρος και διαμαρτυρότανε και μας κατηγορούσε για μηδενιστές. Απειλήθηκε με το σχετικό «λιντσάρισμα». Τη γλίτωσε με κάτι «δεν ντρέπεστε» «είστε απαράδεκτοι» και τα σχετικά γαλλικά της ελληνικής γλώσσας.
Καταργείται λοιπόν ο ΟΕΕ, οργανισμός υπεύθυνος για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Δηλαδή μια μηχανή αποσπάσεων, για να κερδίζουν γύρω στα 50Ευρώ την ώρα ημέτεροι άσχετοι «εκπαιδευτές» νέων εκπαιδευτικών. Καιρός ήταν. Αν είναι τέτοια επιμόρφωση, να λείπει το βύσσινο. Ευτυχώς ήταν τόσο κραυγαλέα η απάτη που κανείς, ακόμα και ο πιο αφελής, δεν τους πήρε ποτέ στα σοβαρά. Ψάξτε να βρείτε καταγγελία του συνδικάτου για τις αθλιότητες του ΟΕΕ. Δεν θα βρείτε. Όλοι στο κόλπο είναι.
Καταργείται και το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, το Ινστιτούτο Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Υπήρχε τέτοιο πράγμα; Απασχολούσε υπαλλήλους; Ε ρε γλέντια που χάνονται μέσα από τα χέρια του λαού. Μας καταστρέφει το ΔΝΤ, ξυπνάτε ρε!
Καταργούνται το παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ) και το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ).
Επιτέλους, αλλά λυπάμαι τους αποσπασμένους που θα πρέπει να πάνε τώρα στα σχολεία να διδάξουν την τύφλα τους. Τους λυπάμαι που θα χάσουν τα έξτρα λαφτουδάκια και εκείνα τα υπέροχα ταξιδάκια σε όλο τον κόσμο, δήθεν για εκπαιδευτικά συνέδρια, δηλαδή διακοπές πληρωμένες από το δημόσιο. Λυπάμαι και τους ιδιοκτήτες των κτηρίων που νοίκιαζε το κράτος για να στεγάζει όλο αυτό το κηφηναριάτο, (4 εκ ευρώ το χρόνο). Οι μηχανισμοί αυτοί σε συνεργασία με τους κομματικούς συνδικαλιστές σε ρόλο επιστημονικών συμβούλων του κάθε υπουργού, είναι οι άμεσοι υπεύθυνοι για το χάλι των αναλυτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικών βιβλίων της στοιχειώδους και μέσης εκπαίδευσης. Για το χάλι όλης της εκπαίδευσης.
Τι να θυμηθούμε από το ΠΙ και τα στελέχη του.
Είναι αυτοί που όταν υπήρχε το πολλαπλό βιβλίο δεν είχαν φροντίσει να έχουν όλα τα βιβλία φυσικής τα ίδια σύμβολα για τα ίδια φυσικά μεγέθη και γινότανε μπάχαλο.
Είναι αυτοί που φόρτωσαν με αρχαία το γυμνάσιο και την πρώτη λυκείου ( 6 ώρες τη βδομάδα) και που διδάσκουν το 80% του συντακτικού της αρχαίας ελληνικής σε παιδάκια δευτέρας γυμνασίου.
Είναι αυτοί που στέλνουν στο Χημικό και στους Χημικούς Μηχανικούς, μαθητές που δεν έχουν κάνει στοιχειώδη Χημεία (κατεύθυνσης) στο λύκειο.
Είναι αυτοί που ευθύνονται για την ογκώδη ύλη των μαθηματικών της Γ γυμνασίου με αποτέλεσμα βασικά πράγματα να χάνονται μέσα στον πολτό αδιάφορων πληροφοριών και οι μπουχτισμένοι μαθητές να πηγαίνουν γυμνοί στο Λύκειο ή να ψάχνουν τη λύση των ΕΠΑΛ.
Είναι αυτοί που στην Γ’ γυμνασίου διδάσκουν μέχρι και την αρχή διατήρησης της ενέργειας με μαθηματικούς τύπους, αλλά όχι το δεύτερο νόμο του Νεύτωνα.
Είναι αυτοί με την παγκόσμια πρωτοτυπία να διδάσκονται οι κρούσεις στη Γ λυκείου ως υποκεφάλαιο των σχετικών κινήσεων.
Είναι αυτοί που πρόσφατα κατήργησαν από την ύλη της Γ λυκείου το αόριστο ολοκλήρωμα, ενώ το ορισμένο είναι μέσα.
Είναι αυτοί που δεν διδάσκουν στο λύκειο τη δαρβινική θεωρία της εξέλιξης.
Είναι αυτοί που ακόμα ταλαιπωρούν όλους με την ονοματολογία των οργανικών χημικών ενώσεων.
Είναι αυτοί που ευθύνονται για
αλλοπρόσαλλα αναλυτικά προγράμματα που δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο.
ύλη που είναι αδύνατο να διδαχθεί επαρκώς σε μια ελληνική σχολική χρονιά.
αποσπασματικές και κατακερματισμένες γνώσεις χωρίς σύνδεση μεταξύ τους.
αρχαιολατρεία εις βάρος της σύγχρονης ελληνικής γλώσσας αλλά και της ουσίας της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και ποίησης.
επικαλύψεις της διδακτέας ύλης και αναίτιες επαναλήψεις επουσιωδών κεφαλαίων μεταξύ γυμνασίου και λυκείου.
επιβολή των προγραμμάτων γενικής παιδείας του γενικού λυκείου στους μαθητές των ΕΠΑΛ οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία αγνοούν τις 4 αριθμητικές πράξεις και δυσκολεύονται στην ανάγνωση εφημερίδας.
παραγωγή σχολικών βιβλίων με λάθη, ανακρίβειες, πολυλογίες, διάσπαση προσοχής με σκίτσα και εξυπνακίστικες εικόνες, που δεν διαβάζονται από μαθητές, χωρίς ειρμό και ιεραρχημένα προβλήματα.
παραγωγή σχολικών βιβλίων στα ΕΠΑΛ, που είναι κακή αντιγραφή βιβλίων του πολυτεχνείου, με αποτέλεσμα κανείς μαθητής αλλά και πολλοί δάσκαλοι να μην καταλαβαίνουν τίποτα και στην ουσία τα βιβλία να μην διδάσκονται.
όλες τις απίθανες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, μέχρι και συναρμολογητής αεροπλάνων υπάρχει, που γέμισε τα σχολεία με απίθανους τύπους, χωρίς απολυτήριο γυμνασίου, δήθεν εκπαιδευτικούς, που συνετέλεσαν και αυτοί με τον τρόπο τους στην υποβάθμιση των σχολείων αυτών.
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα θαύματα του ΠΙ, του ΕΕΚ και των υπουργείων παιδείας της χώρας μας, που μου έρχονται στο μυαλό. Καλά κάνουν και καταργούνται, το ζήτημα είναι με ποιο μηχανισμό θα αντικατασταθούν. Προφανώς και θα ήταν αδύνατο τέτοιοι μηχανισμοί να αναδομηθούν. Είναι τέτοια η στρέβλωση και η απαξίωση που μόνο η καταστροφή ταιριάζει.
Καταργείται και ο ΟΕΔΒ. Και βγήκαν της γης οι κολασμένοι, οι ινστρούκτορες με κλαυθμούς και οδυρμούς να γράψουν ότι καταργούνται τα δωρεάν σχολικά βιβλία. Καταρχήν δεν καταργούνται, απλά το υποθέτουν ως συνήθως. Αλλά τι να καταργηθεί; Το σχολικό βιβλίο ουσιαστικά έχει ακυρωθεί. Κανείς δάσκαλος που σέβεται τον εαυτό του δεν το χρησιμοποιεί σε μεγάλη πλειοψηφία. Στο τέλος της χρονιάς πετιέται, σχίζεται, καίγεται, αφού δεν αξίζει σχεδόν τίποτα. Αφού δεν διαβάζεται και δεν κατανοείται, δεν ωφελεί. Υπάρχουν στο εμπόριο πολύ καλύτερα βιβλία (όχι μόνο άθλια βοηθήματα) και δεν είναι κακό να δίνουμε λεφτά για καλά βιβλία. Σ’ αυτούς που κλαίγονται για το φτωχό λαό που δεν έχει λεφτά για βιβλία έχω να ρωτήσω αν ξέρουν σχολικό βιβλίο που αν διαβάσεις μόνο αυτό μπορείς να γράψεις αξιοπρεπώς εξετάσεις στο σχολείο και πολύ περισσότερο στις Πανελλαδικές.
Οι δάσκαλοι δουλεύουμε με δικές μας σημειώσεις και φυλλάδια και καλύπτουμε μια χαρά τις εκπαιδευτικές ανάγκες με λίγα έξοδα. Και αν θεσμοθετηθεί η αξιολόγηση αυτό μπορεί να γίνει με συνεργασία όλων και οριζόντια μέσω του διαδικτύου. Σίγουρα χρειάζεται το δωρεάν σχολικό βιβλίο. Αλλά να είναι σωστό και ωφέλιμο για το μαθητή. Αλλιώς είναι λεφτά πεταμένα. Αντίθετα να ιδρυθούν, όπου δεν υπάρχουν και να ανοίξουν στο κοινό οι σχολικές βιβλιοθήκες, αφού εμπλουτιστούν με σύγχρονα βιβλία. Να μην υπάρχουν μόνο στα χαρτιά για να καλύπτουν εικονικά το ωράριό τους οι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί. Να δοθεί χρόνος στους μαθητές να τις επισκέπτονται και εντός του σχολικού ωραρίου.
Το ψηφιακό σχολείο πρέπει να προχωρήσει. Να εφοδιαστεί με δωρεάν σύγχρονο λογισμικό και υλικό, με power point, με φύλλα εργασίας, με προσομοιώσεις πειραμάτων, με ασκήσεις και προβλήματα, με video, με σύγχρονες εκπαιδευτικές ταινίες και ντοκυμαντέρ, με έργα τέχνης, με μουσικές διδασκαλίες, με πολυθεματικές οπτικές στη διερεύνηση φαινομένων με τόσα άλλα, που ήδη υπάρχουν στο διαδίκτυο και πρέπει να εμπλουτιστούν. Ήδη στο σχολείο μου, η νέα διεύθυνση έβαλε με δική της πρωτοβουλία, pc στο διάδρομο για να σερφάρουν οι μαθητές. Ήδη πειραματικά σχολεία έχουν με δική τους πρωτοβουλία ψηφιακές τάξεις. Αλλά οι ψηφιακά αναλφάβητοι έχουν κολλήσει στο σχολικό βιβλίο, που είναι αδύνατο από μόνο του να καλύψει την εκπαιδευτική διαδικασία στη σύγχρονη εποχή. Να υπάρχει ως ένα από τα μέσα διδασκαλίας, όχι το μόνο και ούτε το βασικό. Αλλά το ψηφιακό σχολείο θέλει και δασκάλους με αντίστοιχες γνώσεις. Πόσοι τις έχουν, έστω και αν είναι δήθεν πιστοποιημένοι και έχουν εισπράξει και τα 300 Ευρώ για αγορά υπολογιστή.
Κλαίνε οι ινστρούκτορες και λένε ότι οι γονείς πρέπει να αγοράσουν υπολογιστές και εκτυπωτές. Ε, και όταν ανακαλύφθηκε η τυπογραφία οι παπάδες έκλαιγαν γιατί τα βιβλία θα κόστιζαν στο φτωχό λαό και θα έχαναν τη δουλειά τους οι αντιγραφείς. Τι να κάνουμε, ας αγοράσουν δυο παντελόνια και τρεις μπλούζες λιγότερες και ας πάρουν υπολογιστή. Για την εκπαίδευση των παιδιών τους πρόκειται. Ας επιδοτηθούν οι άποροι στο φινάλε. Αλλά το έχουμε ξαναπεί. Δυνάμεις σκοταδιστικές ενδεδυμένες με το μανδύα του αριστερισμού, σπέρνουν παντού τη μιζέρια και την ασχετοσύνη τους και καλούν το λαό να επιστρέψει στο 1917 μήπως και γίνει επανάσταση.
Δεν έχουμε αυταπάτες για τις νέες επιλογές του Υπουργείου. Φοβόμαστε βάσιμα ότι οι καταργημένοι και απαξιωμένοι μηχανισμοί θα αναπαραχθούν, στελεχωμένοι με το ίδιο ή παρόμοιο ανίκανο προσωπικό. Σαν πρώτη κίνηση όμως η κατάργηση δίνει ελπίδες. Θα περιμένουμε να δούμε τους αντικαταστάτες, να δούμε τους επικεφαλής, τα πρόσωπα. Το επιστημονικό δυναμικό που θα τους στελεχώσει. Ελπίζουμε οι νέοι να έχουν δει από κοντά μαθητές δημοτικού, γυμνασίου γενικού και κυρίως επαγγελματικού λυκείου, να έχουν αξιόλογο διδακτικό έργο και να μην είναι συνδικαλιστές. Α, και αν δεν έχουν doctora δεν πειράζει. Να είναι οι άριστοι.
Καστανάς Λεωνίδας
Από το συντονιστικό της επιτροπής παιδείας της ΔΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
O διάλογος προϋποθέτει τον σεβασμό της διαφορετικής άποψης. Γι' αυτό κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή χυδαίο σχόλιο θα διαγράφεται.