In.gr, 3.1.11
"Στη διάρκεια του ελέγχου, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, ο Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης διαπίστωσε ότι οι προσληφθέντες εμφανίζουν όμοια χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα τόπος καταγωγής, κυρίως νομοί Λαρίσης και Ροδόπης, εργασιακή εμπειρία στο Δημόσιο ως συμβασιούχοι, ή εργαζόμενοι σε γραφεία βουλευτών και γενικών γραμματέων, βιογραφικά σταλμένα από fax του τέως ΥΠΕΧΩΔΕ, πολλές φορές η συνέντευξη γινόταν μετά την πρόσληψη, ενώ για 17 από αυτούς έγινε πρόσληψη παρά την αρνητική αξιολόγηση από στελέχη της ΑΜΕΛ."
Οι αθρόες προσλήψεις υπεράριθμου προσωπικού κυρίως την προεκλογική περίοδο (Αύγουστος-Σεπτέμβριος 2009), που επιβάρυναν σημαντικά τις λειτουργικές δαπάνες της ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας), είχαν ως αποτέλεσμα για πρώτη φορά η εταιρία να εμφανίσει το 2009 έλλειμμα πάνω από 22 εκατομμύρια ευρώ, αφού η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα αυξήθηκε από 48% το 2007 σε 74% το 2009. Αυτό προκύπτει από το Πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή, ο οποίος διενήργησε έλεγχο στην εταιρεία.
Στο πόρισμα, που βρίσκεται ήδη στα χέρια της Δικαιοσύνης, επισημαίνεται ότι από την ΑΜΕΛ δεν απολύθηκε κανείς, αλλά δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις που υπογράφτηκαν προεκλογικά, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2009.
Στη διάρκεια του ελέγχου, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, ο Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης διαπίστωσε ότι οι προσληφθέντες εμφανίζουν όμοια χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα τόπος καταγωγής, κυρίως νομοί Λαρίσης και Ροδόπης, εργασιακή εμπειρία στο Δημόσιο ως συμβασιούχοι, ή εργαζόμενοι σε γραφεία βουλευτών και γενικών γραμματέων, βιογραφικά σταλμένα από fax του τέως ΥΠΕΧΩΔΕ, πολλές φορές η συνέντευξη γινόταν μετά την πρόσληψη, ενώ για 17 από αυτούς έγινε πρόσληψη παρά την αρνητική αξιολόγηση από στελέχη της ΑΜΕΛ.
Σύμφωνα με το πόρισμα, «ένας από τους βασικούς λόγους για τα άσχημα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας είναι το αυξημένο κόστος μισθοδοσίας, το οποίο το 2009, με έτος βάσης το 2001, αυξήθηκε κατά 700% περίπου», αφού από 1.139 άτομα που απασχολούνταν την 31/3/2004, έφθασαν τα 1.688 άτομα στις 21/10/2009, αύξηση δηλαδή κατά 50%. Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι το 50% των προσλήψεων έγιναν το 2009 και συγκεκριμένα σε διάστημα μόλις 23 ημερών, από 12/08/2009 έως 04/09/2009 προσελήφθησαν συνολικά 210 άτομα.
Σύμφωνα πάντα με το πόρισμα του κ. Ρακιντζή, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό την περίοδο 2005-2009 προβλεπόταν η πρόσληψη 75, κατά μέγιστο αριθμό, πωλητών εισιτηρίων και τελικά προσελήφθησαν 130 άτομα, ενώ για τα έτη 2009-2010 απαιτείτο η πρόσληψη 32 πωλητών και προσελήφθησαν 97 πωλητές εισιτηρίων. Επίσης, στη Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων αυξήθηκαν οι υπάλληλοι κατά 100%, από 10 σε 20 και στη Διεύθυνση Πληροφορικής και Οργάνωσης από 9 σε 16 άτομα, αύξηση 90%.
Το πόρισμα του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης επισημαίνει ότι πρέπει «να καταγγελθούν οι συμβάσεις σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Εργατικού Δικαίου, δεδομένου ότι εμφανίζουν συγκεκριμένες παρατυπίες, καταρτίσθηκαν κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη συνετή άσκηση της διαχειριστικής εξουσίας σε μία ανώνυμη εταιρεία, τη χρηστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος και δεν συνδέονται με το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της εταιρείας απειλώντας ευθέως τη βιωσιμότητά της, η οποία θα απαιτήσει στο άμεσο μέλλον μεγάλα κεφάλαια για την κάλυψη των ελλειμμάτων της».
Στο πόρισμα, που βρίσκεται ήδη στα χέρια της Δικαιοσύνης, επισημαίνεται ότι από την ΑΜΕΛ δεν απολύθηκε κανείς, αλλά δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις που υπογράφτηκαν προεκλογικά, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2009.
Στη διάρκεια του ελέγχου, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, ο Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης διαπίστωσε ότι οι προσληφθέντες εμφανίζουν όμοια χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα τόπος καταγωγής, κυρίως νομοί Λαρίσης και Ροδόπης, εργασιακή εμπειρία στο Δημόσιο ως συμβασιούχοι, ή εργαζόμενοι σε γραφεία βουλευτών και γενικών γραμματέων, βιογραφικά σταλμένα από fax του τέως ΥΠΕΧΩΔΕ, πολλές φορές η συνέντευξη γινόταν μετά την πρόσληψη, ενώ για 17 από αυτούς έγινε πρόσληψη παρά την αρνητική αξιολόγηση από στελέχη της ΑΜΕΛ.
Σύμφωνα με το πόρισμα, «ένας από τους βασικούς λόγους για τα άσχημα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας είναι το αυξημένο κόστος μισθοδοσίας, το οποίο το 2009, με έτος βάσης το 2001, αυξήθηκε κατά 700% περίπου», αφού από 1.139 άτομα που απασχολούνταν την 31/3/2004, έφθασαν τα 1.688 άτομα στις 21/10/2009, αύξηση δηλαδή κατά 50%. Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι το 50% των προσλήψεων έγιναν το 2009 και συγκεκριμένα σε διάστημα μόλις 23 ημερών, από 12/08/2009 έως 04/09/2009 προσελήφθησαν συνολικά 210 άτομα.
Σύμφωνα πάντα με το πόρισμα του κ. Ρακιντζή, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό την περίοδο 2005-2009 προβλεπόταν η πρόσληψη 75, κατά μέγιστο αριθμό, πωλητών εισιτηρίων και τελικά προσελήφθησαν 130 άτομα, ενώ για τα έτη 2009-2010 απαιτείτο η πρόσληψη 32 πωλητών και προσελήφθησαν 97 πωλητές εισιτηρίων. Επίσης, στη Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων αυξήθηκαν οι υπάλληλοι κατά 100%, από 10 σε 20 και στη Διεύθυνση Πληροφορικής και Οργάνωσης από 9 σε 16 άτομα, αύξηση 90%.
Το πόρισμα του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης επισημαίνει ότι πρέπει «να καταγγελθούν οι συμβάσεις σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Εργατικού Δικαίου, δεδομένου ότι εμφανίζουν συγκεκριμένες παρατυπίες, καταρτίσθηκαν κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη συνετή άσκηση της διαχειριστικής εξουσίας σε μία ανώνυμη εταιρεία, τη χρηστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος και δεν συνδέονται με το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της εταιρείας απειλώντας ευθέως τη βιωσιμότητά της, η οποία θα απαιτήσει στο άμεσο μέλλον μεγάλα κεφάλαια για την κάλυψη των ελλειμμάτων της».
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
O διάλογος προϋποθέτει τον σεβασμό της διαφορετικής άποψης. Γι' αυτό κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή χυδαίο σχόλιο θα διαγράφεται.