Αφωτίστου Φιλέλληνος, 13.6.11,
Ψηλά παιδιά χαρά γεμάτα
με όνειρα μεγάλα
δόξα και χρήμα ν΄ αποκτήσουν
αφού πρώτα ξεχωρίσουν
στην - so called - … “Simprotevusa”
(στο μεγάλο χωριό των τυφλών οι …μονόφθαλμοι)
διαβατήριο λοιπόν να βγάλουν για την πρωτεύουσα
μερτικό να πάρουν εξουσίας
στων Αθηνών το κράτος
(λες και το 1986 είναι 1916 !!!)
όχι με ΦΟΡΤΗΓΟ σαν τον Σαββόπουλο
αλλά με κούρσα μεγάλη
για να χωράνε τα όνειρα τους
……………………………………………………..
Κατέβηκαν από τον Πόντο και την Ιωνία,
το Μοναστήρι, το Περλεπέ, τη Θράκη ή την Κοζάνη
οι Βούλγαροι ανταλλάχθηκαν, φύγαν και οι Τούρκοι
κι΄ ότι περίσσεψε από τους Εβραίους κάηκε κι αυτό
της Πόλης και της Σμύρνης τα πόστα που αφήσατε τα πιάσαν άλλοι
κι εσείς που φύγατε διωγμένοι από εκεί πήρατε άλλων πόστα
(τις τέσσερεις πράξεις τις ξέρατε και εσείς)
…………………………………………………………………..
Στην Σαλονίκη ανέβαιναν οι νότιοι
πρώτα χωροφύλακες στις «Νέες Χώρες»
(«Eθνικόφρονες»-Οργάνωση «καρφίτσα»-τροχαίο του Λαμπράκη)
μετά στην Εκθεση-εκδρομές με κρυφές αγάπες και για Σπουδές
μας έλειπε το θέατρο πρίν το ΄61.
Ψηλά παιδιά, ξανθιές κοπέλες, άλλη φυλή
«Ερωτική πόλη», βόλτες στα κάστρα
φιλίες κάνανε οι νότιοι φοιτητές, έρωτες, οικογένειες
(« πέρνα από το σπίτι
οι γονείς μου ανησυχούν για τον δεσμό μας»)
ψήλωνε η Ελληνική φυλή
αλλά …φύραινε η κεφαλή
Τα νιάτα μας σπαταλήσαμε σε μύδια αχνιστά κι οινόπνευμα
φιλώντας ψηλές κοπέλες χωρίς πνεύμα
ξεχνώντας τα ακριβόλογα των προγόνων μας ρητά :
«ουκ εν τω .. ψηλώ το ευ» και λοιπά και λοιπά
μεγάλη επιρροή η αμερικάνικη κουλτούρα
Brigitte Nielson, Daryl Hannah οι ευειδείς ψηλές ξανθιές
λες κι η καστανή Natalie Wood του νότου μας έπεφτε λίγη
…………………………………………………………………..
Οι πρώτοι βόρειοι εκπρόσωποι της ΕΦΕΕ που ’ρθανε Αθήνα
από την ίδια παράταξη παίζανε …ξύλο, τέτοιος διάλογος
Λέγαμε : ήρθαν οι βάρβαροι - είναι μια λύση ;
Κι ύστερα ήρθαν -που λετε- στην Αθήνα την εποχή του «σοσιαλισμού»
αναμειγνυόμενοι με τους γηγενείς ή μάλλον τους πρώτης γενιάς πρωτευουσιάνους
βαριοί κι ασήκωτοι-κεφάλι ελαφρύ
με αιτήματα «ΑΡΣΗ ΑΔΙΚΙΩΝ » « ΜΕΡΙΔΙΟ ΕΞΟΥΣΙΑΣ»
Τα αποτελέσματα γνωστά :
«Σοσιαλιστές» υπουργοί να κάνουν «χρυσούς» γάμους
ή να διακηρύττουν από τις καμπάνες του GRAND RESORT
την ….αλληλεγγύη τους στον δοκιμαζόμενο λαό πίνοντας pina colada
και «εκσυγχρονιστές» να προτείνουν την καθιέρωση της ….αγγλικής
ως δεύτερης επίσημης γλώσσας στην Ελλάδα.
Τεμπέληδες κυβερνήτες ανήψια τουρκόφωνων αλήδων
ξανθές νηπιαγωγούς να …κάνουν εγχειρήσεις
«εθνικόφρονες» τραγουδιστές νομάρχες, δήμαρχοι αθλητές
θρησκευτικές οργανώσεις να υποστηρίζουν δεξιούς μα και «σοσιαλιστές»
κι από κοντά πνευματικοί από το Άγιο Όρος,
φιλόλογους να πηδάνε νότιες και …να μην τις διορίζουν
……………………………………………………………….
Την βυζαντινή ίντριγκα , την αδικία εσείς σπείρατε πόντιοι, βόρειοι κι ανατολίτες,
προσπαθώντας χωρίς προσλαμβάνουσες, πείρα , κουλτούρα, ήθος ρε αλήτες
να γίνετε γνωστοί στο πλήθος
μ΄ αγωνία σπρώχνοντας παντού
τους νότιους …ξάδελφούς σας
Η μοίρα σας είναι δυσμενέστατη παρά το λιμάνι:
(φταίει ο Βαρδάρης ;) παγώνει τον λογισμό (μα και το καλοκαίρι ;)
πάντα θα προπορευόμαστε
και τουλάχιστον 10 years after θ΄ ακολουθείτε
δυστυχώς … η ιστορία καθυστέρησε :
ελευθερωθήκατε μόλις πριν ένα αιώνα
από παιδιά της παλιάς Ελλάδας μεγαλωμένα
κάτω από στην βαριά σκιά του Παρθενώνα.
Μήπως βελούδινο διαζύγιο να πάρετε σας πρέπει εσχάτως
αφού τόσο αδικημένοι είσαστε από των Αθηνών το κράτος ;
εμείς αντίρρηση καμιά δεν φαίνεται να έχουμε
κυρίως με της …Αθηνάς την σοφία που θα ’πρεπε να κατέχουμε.
05.01.2009
Ψηλά παιδιά χαρά γεμάτα
με όνειρα μεγάλα
δόξα και χρήμα ν΄ αποκτήσουν
αφού πρώτα ξεχωρίσουν
στην - so called - … “Simprotevusa”
(στο μεγάλο χωριό των τυφλών οι …μονόφθαλμοι)
διαβατήριο λοιπόν να βγάλουν για την πρωτεύουσα
μερτικό να πάρουν εξουσίας
στων Αθηνών το κράτος
(λες και το 1986 είναι 1916 !!!)
όχι με ΦΟΡΤΗΓΟ σαν τον Σαββόπουλο
αλλά με κούρσα μεγάλη
για να χωράνε τα όνειρα τους
……………………………………………………..
Κατέβηκαν από τον Πόντο και την Ιωνία,
το Μοναστήρι, το Περλεπέ, τη Θράκη ή την Κοζάνη
οι Βούλγαροι ανταλλάχθηκαν, φύγαν και οι Τούρκοι
κι΄ ότι περίσσεψε από τους Εβραίους κάηκε κι αυτό
της Πόλης και της Σμύρνης τα πόστα που αφήσατε τα πιάσαν άλλοι
κι εσείς που φύγατε διωγμένοι από εκεί πήρατε άλλων πόστα
(τις τέσσερεις πράξεις τις ξέρατε και εσείς)
…………………………………………………………………..
Στην Σαλονίκη ανέβαιναν οι νότιοι
πρώτα χωροφύλακες στις «Νέες Χώρες»
(«Eθνικόφρονες»-Οργάνωση «καρφίτσα»-τροχαίο του Λαμπράκη)
μετά στην Εκθεση-εκδρομές με κρυφές αγάπες και για Σπουδές
μας έλειπε το θέατρο πρίν το ΄61.
Ψηλά παιδιά, ξανθιές κοπέλες, άλλη φυλή
«Ερωτική πόλη», βόλτες στα κάστρα
φιλίες κάνανε οι νότιοι φοιτητές, έρωτες, οικογένειες
(« πέρνα από το σπίτι
οι γονείς μου ανησυχούν για τον δεσμό μας»)
ψήλωνε η Ελληνική φυλή
αλλά …φύραινε η κεφαλή
Τα νιάτα μας σπαταλήσαμε σε μύδια αχνιστά κι οινόπνευμα
φιλώντας ψηλές κοπέλες χωρίς πνεύμα
ξεχνώντας τα ακριβόλογα των προγόνων μας ρητά :
«ουκ εν τω .. ψηλώ το ευ» και λοιπά και λοιπά
μεγάλη επιρροή η αμερικάνικη κουλτούρα
Brigitte Nielson, Daryl Hannah οι ευειδείς ψηλές ξανθιές
λες κι η καστανή Natalie Wood του νότου μας έπεφτε λίγη
…………………………………………………………………..
Οι πρώτοι βόρειοι εκπρόσωποι της ΕΦΕΕ που ’ρθανε Αθήνα
από την ίδια παράταξη παίζανε …ξύλο, τέτοιος διάλογος
Λέγαμε : ήρθαν οι βάρβαροι - είναι μια λύση ;
Κι ύστερα ήρθαν -που λετε- στην Αθήνα την εποχή του «σοσιαλισμού»
αναμειγνυόμενοι με τους γηγενείς ή μάλλον τους πρώτης γενιάς πρωτευουσιάνους
βαριοί κι ασήκωτοι-κεφάλι ελαφρύ
με αιτήματα «ΑΡΣΗ ΑΔΙΚΙΩΝ » « ΜΕΡΙΔΙΟ ΕΞΟΥΣΙΑΣ»
Τα αποτελέσματα γνωστά :
«Σοσιαλιστές» υπουργοί να κάνουν «χρυσούς» γάμους
ή να διακηρύττουν από τις καμπάνες του GRAND RESORT
την ….αλληλεγγύη τους στον δοκιμαζόμενο λαό πίνοντας pina colada
και «εκσυγχρονιστές» να προτείνουν την καθιέρωση της ….αγγλικής
ως δεύτερης επίσημης γλώσσας στην Ελλάδα.
Τεμπέληδες κυβερνήτες ανήψια τουρκόφωνων αλήδων
ξανθές νηπιαγωγούς να …κάνουν εγχειρήσεις
«εθνικόφρονες» τραγουδιστές νομάρχες, δήμαρχοι αθλητές
θρησκευτικές οργανώσεις να υποστηρίζουν δεξιούς μα και «σοσιαλιστές»
κι από κοντά πνευματικοί από το Άγιο Όρος,
φιλόλογους να πηδάνε νότιες και …να μην τις διορίζουν
……………………………………………………………….
Την βυζαντινή ίντριγκα , την αδικία εσείς σπείρατε πόντιοι, βόρειοι κι ανατολίτες,
προσπαθώντας χωρίς προσλαμβάνουσες, πείρα , κουλτούρα, ήθος ρε αλήτες
να γίνετε γνωστοί στο πλήθος
μ΄ αγωνία σπρώχνοντας παντού
τους νότιους …ξάδελφούς σας
Η μοίρα σας είναι δυσμενέστατη παρά το λιμάνι:
(φταίει ο Βαρδάρης ;) παγώνει τον λογισμό (μα και το καλοκαίρι ;)
πάντα θα προπορευόμαστε
και τουλάχιστον 10 years after θ΄ ακολουθείτε
δυστυχώς … η ιστορία καθυστέρησε :
ελευθερωθήκατε μόλις πριν ένα αιώνα
από παιδιά της παλιάς Ελλάδας μεγαλωμένα
κάτω από στην βαριά σκιά του Παρθενώνα.
Μήπως βελούδινο διαζύγιο να πάρετε σας πρέπει εσχάτως
αφού τόσο αδικημένοι είσαστε από των Αθηνών το κράτος ;
εμείς αντίρρηση καμιά δεν φαίνεται να έχουμε
κυρίως με της …Αθηνάς την σοφία που θα ’πρεπε να κατέχουμε.
05.01.2009
Μην αψηφάς τους νόμους του Δαρβίνου
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφωτίστου Φιλέλληνος
Κακή παράσταση
για πρώτη φορά
………………….
Τόσα χρόνια τα κατάφερνα
ασήμωνα και χρύσωνα
(αυτοσχεδιάζοντας
στο ίδιο έργο)
παραλλάζοντας
όσο χρειάζεται τα λόγια μου
ώστε ν’ ακολουθεί
τους νόμους του Δαρβίνου
Κρυφά σταυρούς μου πρόσθετε
ο μυστικός στρατός μου
ώστε να καταστώ
από ένας ηθοποιός
μικρός κι ασήμαντος
αστέρας της πολιτικής
σε αθηναίους πρώτης γενιάς
κι εσωτερικούς μετανάστες
οπαδούς του γνωμικού
«το μη άμεσα χρήσιμον άχρηστον»
Πάντα με αναδείκνυαν
πληρωμένοι γραφιάδες
μ’ αργομισθίες και μυστικά κονδύλια
τους εξαγόραζα
και χάριζα
στ’ αφεντικά τους –διαφημιστές μου
δημόσια έργα κι οφειλές,
προμήθειες μεγάλες
Τα όπλα μου απλά
η ατελής του ανθρώπου φύσις :
ο φόβος του αγνώστου, η θρησκεία,
η οδός της ήσσονος προσπαθείας
(κοινώς το βόλεμα).
η απληστία
κι άλλα πολλά
……………………………………….
Για να ξεσκίζω στα κρυφά
τις σάρκες των θυμάτων μου
μεγάλωσαν οι κυνόδοντες
(ο νόμος του Δαρβίνου)
δεν χαμογέλαγα όπως παλιά
μη τρομάξουν τον λαό,
κρυβόμουν για πολλά χρόνια.
Όμως κομμάντος φωτογράφοι
σε τσιμπούσι σαρκοβόρων
πίσω από ψηλές μάντρες καστροβίλλας
μ’ αποθανάτισαν να σπάω
με τους τεράστιους κυνόδοντες
το παϊδάκι αθώου αρνιού.
Φωτογραφίες μου είδαν και λιοντάρια
που ξεπερνούσαν την εφηβεία τους
μαζί με τ’ άλλα ζώα , τον λαό
ότι –τελικά- δεν ήμουν χορτοφάγος
ελληνιστi vegetarian
……………………………………….
Εκεί που εκφωνούσα
τον τελευταίο λόγο μου
άρχισε η γιαουρτο-βροχή
η προσωπική μου φρουρά
προσπάθησε μ’ ομπρέλες να με σώσει
μα ‘σπάσαν οι μπαλένες
οι πρώτοι – οι πιο κοντοί-
γλίστρησαν και πέφτοντας
θάφτηκαν κάτω απ’ την άσπρη λάβα
με τους ύστατους πομφόλυγες.
της τελευταίας ανάσας τους.
Εγώ σαν πιο ψηλός
άντεξα λίγο ακόμη
μα η γιαουρτο-βροχή
έγινε γιαουρτο-καταιγίδα
και σαν καταλάγιασε
με σύμπλεγμα του Λαόκοντα
έμοιαζε το άσπρο επιτύμβιό μου.
Οι μάνες των αρνιών
με το γάλα τους εκδικήθηκαν .
19.10.2009
χορτασαμε παλαιοελλαδιτες πελοποννησιους και λοιπες λερες της στερεας, απογονους του ιμπραημ οι μεν, του 6ου στολου του τσορτσιλ οι δε, ευτυχως που το '22 ηρθε αυτο το πλοιο με τους προσφυγες απο την σμυρνη και περιξ, με την κουλτουρα και τον πολιτισμο που μας κανει να ξεχωριζουμε μεχρι και σημερα απο κεινους εκει χαμω!
ΑπάντησηΔιαγραφή(για πλακα το αναρτησατε ε?)
@Ανώνυμος
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιστε αγενεστατος. Καθε δημιουργος κατασκευαζει τον δικο του κοσμο γιατι ο πραγματικος τον ενοχλει.
Μονον που δυστυχως το σατιρικο ποιημα ατυχησε σχεδον, ως ιστορικη αληθεια.
Αφωτίστου Φιλέλληνος, Σχέδιο αφηγήματος “ΔΕΚΑ ΕΞΙΜΙΣΗ ΝΟΕΜΒΡΗ”
....................................Σκηνή δωδέκατη :
Μετά την επιτυχή έκβαση της ένοπλης πάλης εναντίον του τυραννικού σταλινικού καθεστώτος συστάθηκε κυβέρνηση εθνικής αντιδικτατορικής-αντισταλινικής ενότητας με απώτερη προοπτική τις ελεύθερες εκλογές.
Η πολιτική της νέας κυβέρνησης ήταν δρακόντεια. Όσοι σταλινικοί-πρώην καθεστωτικοί δεν κατόρθωσαν να διαφύγουν από την χώρα οδηγήθηκαν σε φυλακές, αλλά κυρίως εκτοπίσθηκαν στα άλλα ξερονήσια (διαφορετικά απ΄ αυτά των χουντικών), δηλαδή σ’ αυτά όπου πριν μερικές εβδομάδες ήταν εκτοπισμένοι οι διαφωνούντες τροσκιστές, αναρχο-κομμουνιστές , ρεβιζιονιστές και άλλα «αντεπαναστατικά» στοιχεία.
Μετά πάροδο ενός χρόνου έγιναν δύο πολύ σημαντικά δημοψηφίσματα. Το πρώτο αφορούσε την κατάργηση ή όχι του θεσμού της βασιλείας. Το 75% των ψηφοφόρων αποφάσισε την κατάργηση του θεσμού της βασιλείας, προς μεγάλη λύπη σημαντικού ποσοστού των μεσο- και μεγα-λοαστών, μικροαστών καθώς και μεγάλου μέρους του φιλοβασιλικού αγροτικού πληθυσμού.
Το δεύτερο και σημαντικότερο δημοψήφισμα ήταν η ανεξαρτητοποίηση της Κρήτης και των Νέων Χωρών (Μακεδονία-Θράκη) χώρα και η ομοσπονδοποίηση της χώρας.
Οι νότιοι (οι απελευθερωθέντες έως το 1864, οι οποίοι στη συνέχεια πολέμησαν στους Βαλκανικούς Πολέμους και απελευθέρωσαν την Μακεδονία-Θράκη, ενώ στη συνέχεια συμμετείχαν και στην Μικρασιατική Εκστρατεία του 1919-1922) καταλαβαίνοντας αφενός μεν ότι δεν ήταν δυνατόν να συνεννοηθούν με τους Κρήτες, οι οποίοι -μέσω ενός ψηλού πολιτικού και επιχειρηματιών κρητικής καταγωγής- είχαν αναπτυξιακά οράματα σε διεθνές επίπεδο, και ήθελαν να δημιουργήσουν ένα κρατίδιο τύπου Κύπρου της δεκαετίας του ‘90 (με δυνατή αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή, λιμενικές διευκολύνσεις σε μια από τις υπερδυνάμεις, ναυτιλία , τουρισμό και μακροπρόθεσμα σχετικές υποστηρικτικές υπηρεσίες), ενώ παράλληλα το πλέον συντηρητικό και καθυστερημένο τμήμα του ελληνικού λαού, δηλ. οι κάτοικοι των “Νέων Χωρών”, δηλ. της βόρειας Ελλάδας, που αποτελούνταν κυρίως από ποντίους, μικρασιάτες πρόσφυγες και Ελληνοσλάβους (οι οποίοι ήταν χρήσιμοι βεβαίως στην εξωτερική πολιτική ως εθνικιστές και κατά φαντασίαν τουρκοφάγοι : χαμένες πατρίδες, Αγιά Σοφιά, κ.λ.π.) οι οποίοι, μαζί με τους ολιγότερους γηγενείς μακεδόνες και θράκες, έβριζαν το εκάστοτε επίσημο κράτος ως “κράτος των Αθηνών”, παρά την αναγόρευση της Θεσσαλονίκης ως συμπρωτεύουσας και ενθυμούμενοι τις μάταιες προσπάθειες εκσυγχρονισμού της βόρειας Ελλάδας, εψήφισαν σε σημαντικό ποσοστό υπέρ της ομοσπονδοποίησης της χώρας.
Οι κάτοικοι της βόρειας Ελλάδας εψήφισαν και εκείνοι -κινούμενοι από φυγόκεντρες δυνάμεις και τοπικούς πολιτικοοικονομικούς παράγοντες - υπέρ της ομοσπονδοποίησης.
Τέλος οι Κρήτες -υποκινούμενοι από τοπικούς πολιτικοοικονομικούς παράγοντες – και με την πρόσθετη υπόσχεση ότι με νόμο “Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις“ που θα ψηφίσει άμεσα η τοπική (κρητική) κυβέρνηση, θα επιτραπεί η κατοχή και χρήση πολεμικών όπλων διαμετρήματος έως 0.452 της ίντσας, εψήφισαν συντριπτικά –εκτός των Χανιωτών- υπέρ της ομοσπονδοποίησης.
Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ότι το 66.6 % των Ελλήνων ψήφισε υπέρ της ομοσπονδοποίησης, (που όταν πολλαπλασιασθεί επί 10 προκύπτει το 666) γεγονός που ανησύχησε πολύ την εκκλησία της Ελλάδος και το οικουμενικό πατριαρχείο, όχι μόνον λόγω του σατανικού αριθμού, αλλά κυρίως των ενδεχόμενων αποσχίσεων Μητροπόλεων της Κρήτης και της Βορείου Ελλάδας από την εκκλησία της Ελλάδος στην Αθήνα, ανάλογες με αυτή της εκκλησίας της Ελλάδος από και το οικουμενικό πατριαρχείο .
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα, με το νέο σύνταγμα που ψηφίσθηκε, η Ελλάδα αποτελείται από 3 ομοσπονδιακά κρατίδια : της παλιάς Ελλάδας, της Κρήτης και της Μακεδονίας –Θράκης. Να περιμένουμε μια καλύτερη πορεία μετά τις επερχόμενες εκλογές για την ομοσπονδιακή βουλή του 1977 ;
Παραπομπές
1. Τη δεκαετία του '50, η CΙΑ είχε σχεδιάσει και οργανώσει, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, μια απίστευτη τρομοκρατική - παρακρατική επιχείρηση στο όνομα της αντιμετώπισης του «κομμουνιστικού κινδύνου». Η επιχείρηση γίνεται γνωστή στην Ιταλία με τον κωδικό «Γκλάντιο», ενώ στην Ελλάδα, το παράρτημα της «Γκλάντιο» ονομάζεται «Κόκκινη προβιά».
«Πάνω από 800 κρύπτες με όπλα, ασυρμάτους, και άλλο εξοπλισμό υπήρχαν σε σπηλιές, σε υπόγεια δημόσιων κτιρίων, σε καλυμμένα πηγάδια και ακόμα κάτω από ελληνικές ορθόδοξες εκκλησίες στην επαρχία. Η μυστική ομάδα για την οποία είχε τοποθετηθεί το οπλοστάσιο, αριθμούσε 1.500 άντρες και σε περίπτωση πολέμου θα έφτανε τις 3.500».
Η συμφωνία της «Κόκκινης Προβιάς» υπογράφεται στις 25 Μάρτη του 1955 από τον πρωθυπουργό Παπάγο με τον στρατηγό της CΙΑ Τράσκοτ. Πρόσχημα, βέβαια, ο «κομμουνιστικός κίνδυνος». Η παρακρατική ομάδα στην Ελλάδα θεωρείται, ως «μια από τις πιο σκληρές ομάδες μάχης του ΝΑΤΟ».
2. Νέες Χώρες
Μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν δύο εκκλησιαστικές διοικήσεις. Μία της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος και μία των Επαρχιών του Οικουμενικού Θρόνου στις νεοαπελευθερωθείσες περιοχές με κύριο μοχλό διοίκησης τη Σύνοδο Ιεραρχών υπό τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Γεννάδιο Αλεξιάδη.
Τό πρόβλημα διευθετήθηκε με την έκδοση, στα 1927, νόμου της ελληνικής πολιτείας, καθώς και δύο Πράξεων από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Εκκλησία της Ελλάδος το 1928, με τις οποίες παραχωρήθηκαν «επιτροπικώς» οι Μητροπόλεις των λεγομένων Νέων Χωρών στην Εκκλησία της Ελλάδος, πνευματικά όμως παρέμειναν υπό τη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Θρόνου. Οι Μητροπολίτες των Νέων Χωρών θα μνημόνευαν τον Πατριάρχη ως προκαθήμενο της Εκκλησίας κατά τη θεία λειτουργία και, ενώ θα εκλέγονταν από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Ελλάδος, ο Πατριάρχης θα είχε λόγο στην εκλογή τους, διατηρώντας το δικαίωμα να διαγράφει υποψηφίους από το σχετικό κατάλογο. Το καθεστώς αυτό προκάλεσε κατ' επανάληψιν προστριβές μεταξύ των δύο εκκλησιών, κατά τις οποίες το Πατριαρχείο κατηγορούσε την Εκκλησία της Ελλάδος για αθέτηση των υποχρεώσεών της και αγνωμοσύνη προς τη «Μητέρα Εκκλησία», ενώ η Εκκλησία της Ελλάδος κατηγορούσε τον Οικουμενικό Θρόνο για ανάμιξη στα εσωτερικά της και προσπάθεια επιβολής εμπίστων του στις Μητροπόλεις.
Διαβαστε το πληρες στο:
http://www.poiein.gr/archives/11622/index.html και θα σας εξετασω μετα , αλλα μην το αποστηθισετε, θα βαλω ερωτησεις κρισεως.
Νοτιος Αφωτιστος Φιλέλλην